جریان نفاق با اهانت به سردار شهید حاج حسین همدانی و قهرمانان ملی چهره خبیث خود را آشکارکرد
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۲۹۸۶
منتشلو گفت: سرلشکر شهید حاج حسین همدانی جزو برجستگان شهدا و مجاهدینی است که تمام عمر خود را وقف اسلام، قرآن، مکتب و مردم جهان اسلامی کرد و جریان نفاق با اهانت به این شهید بزرگ و قهرمانان ملی چهره خبیث خود را یک بار دیگ آشکار کرد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر منتشلو کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با اشاره به تلاش دشمنان وفتنه های آنان درجهت مخدوش کردن شخصیت و جایگاه قهرمانان ملی کشورمان در طول دوران پس از انقلاب گفت: جریان نفاق با اهانت به سردار شهید حاج حسین همدانی و قهرمانان ملی چهره خبیث خود را اشکار کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
کارشناس مسایل سیاسی در ادامه افزود: جریان نفاق، شخصی را هدف گرفته است که مکررا و بارها در دفاع از دین و کشور و آرمانهای ملتش، جان در کف دست گرفته و جانفشانی کرده است.
وی افزود: جریان نفاق به عنوان دشمن داخلی هر آنچه از مکر و حیله بلداست به کار ببندد و تا میتواند در دشمنی بکوشد، اما باید بداند نام شهیدانِ این انقلاب از صفحه افتخارات این ملت و تاریخ آن پاکشدنی نیست. منتشلو افزود: امروزدیدیم که همان جریان نفاق و فردی که در دفاع مقدس مسئولیت اجرایی کشور را برعهده داشته و از نزدیک شاهد مجاهدتهای بی امان وبی وقفه و مظلومانه شهید همدانیهای این مرزوبوم بوده است، پس از دهها سال بار دیگر خوی دنیا خواه و قدرت طلب و نفاق گونه اش را به نمایش گذاشته و در اقدامی ناجوانمردانه شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و بویژه شهید بزرگ سردار سرلشکر حسین همدانی مورد اهانت قرار داده است. این کارشناس مسایل سیاسی تاکید کرد: این حجم از اهانت به مقدسات و گروهها و افراد محبوب ملت ایران از سوی میرحسین موسوی، طی سالهای گذشته کمسابقه بوده و به نظر میرسد افراد یا جریاناتی، همزمان با کاهش محدودیتهای وی، قصد کردهاند تا با هدایت او به سمت مواضع افراطی تر، از تبعات این تندرویها به سود تقویت جایگاه از دسترفته خود سوءاستفاده کنند ومیرحسین موسوی نقش عروسک خیمه شب بازی را برای آنها پیداکرده است و این فرد باید نقشه دیکته شده آنان را بدون کم و کاست اجراکنند. وی تصریح کرد: هر انقلابی در مسیر حرکت و تکامل خود با ریزش و رویش روبه رو است که ریزش ها و رویش ها را باید از منظری تاریخی تحلیل کرد و در همان بستر به واکاوی علل ریزش و رویش پرداخت بدون تردید شخص میرحسین موسوی از مصادیق ریزشهایی انقلاب است. انتهای پیام/
منبع: دانا
کلیدواژه: قهرمانان ملی حسین همدانی جریان نفاق
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۲۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
سه جریان مخالف استاد مطهری
مبلغ: غیر از کسانی که به لحاظ دینی با ایشان در تضاد بودند، متدینان و حتی برخی روحانیون هم در قبال او موضعگیری داشتند. ما چند جریان را در مقابل استاد مطهری میبینیم.
نخست جریان ولایتیها که نسبت به مطهری بیمهریهایی داشتند و هنوز هم دارند. جریان دوم جریانهای سنتی در معارف اسلام بودند. جریان سوم گروهی از انقلابیون که استاد مطهری را مورد اتهام قرار میدادند.
رفتار جریان اول: استاد مطهری نسبت به ولایت، مواضع صریح و مستدلی دارد. رسالهای هم در این رابطه تالیف کرده است. در آن رساله هم بر ولایت سیاسی اهل بیت علیهمالسلام استناد کرده و هم بر ولایت معنوی و باطنی آنها. علاوه بر اینها، ایشان از آثار استدلالی که در این زمینه تالیف شده است، استقبال کردند مثلا در مقالهای از «الغدیر» علامه امینی دفاع کردند. با همهٔ این تلاشها چرا عدهای ولایتی با ایشان مخالف بودند؟
این انتقادات ناشی از آن است که این گروه توقع داشتند استاد مطهری در میدان لعن و سب وارد شود و در مورد تبری نسبت به برخی شخصیتهای مورد احترام اهل سنت به صراحت موضعگیری کند. شهید مطهری اهل اینگونه مقابلهها که امت اسلامی را با اختلاف مواجه میکند، نبود. این جماعت به همین علت دربارهٔ او موضعگیری منفی میکردند، ولایت او را ضعیف میشمردند و از این جهت او را مورد نقد و اعتراض قرار میدادند.
رفتار جریان دوم: این جریان که تشابه زیادی با جریان اول دارد، معتقد بودند شهید مطهری یک عالم متجدد است و برای اینکه از اسلام دفاع کند، برخی احکام اسلام را نادیده میگیرد. این افراد با تجددگرایی استاد مطهری مخالف بودند و معتقد بودند نظرات او با استدلال سنتی سازگار نیست. مثلا شهید مطهری از اینکه زنان با رعایت پوشش اسلامی در فعالیتهای اجتماعی حضور داشته باشند دفاع کرده است. ولی این گروه سنتی معتقد بودند این الگو، الگوی اسلامی نیست بلکه الگوی برگرفته از غرب است.
در بین علمای ما افراد نسبتا زیادی بودند که به این دلیل با افکار شهید مطهری مخالف بودند. یکی از همین افراد که سابقهٔ تحصیل نزد استاد مطهری داشت، کتاب مسئلهٔ حجاب ایشان را مورد نقد قرار داد، حواشی برای کتاب نوشت و برای استاد مطهری فرستاد. در آن حواشی، طعنههای زیادی با همین جهتگیری علیه استاد مطهری وجود دارد. شهید مطهری از این اتهامات بسیار متاثر میشود و ذیل آن حواشی مینویسد از چیزهایی که من از آن نمیگذرم این افتراهاست. این گروه خیلی به استاد مطهری فشار میآوردند.
مطهری در میان همصنفان خودش هزینه میداد ولی دست از روشنگری دین برنمیداشت. اگر ایشان میخواست تسلیم پسند عوامالناس شود آثاری مثل تحریفات عاشورا نمینوشت و سکوت میکرد کما اینکه هملباسان او سکوت میکردند و مورد احترام مردم قرار میگرفتند. حرف شهید مطهری همین است که نتیجهٔ کتمان حقیقت عذاب الیم است.
رفتار جریان سوم: شهید مطهری از همراهان امام در انقلاب بود، در جریان نهضت حضور داشت ولی بسیاری از انقلابیون با او مشکل داشتند. این مشکل از دو جهت بود یکی مشکل نظری و دوم مشکل عملی. مشکل نظری این بود که عدهای به نام انقلابیون میخواستند همهٔ اسلام را در انقلاب خلاصه کنند. انگار اسلام مساوی با انقلاب است و هیچ چیز دیگری از اسلام را به رسمیت نمیشناختند. این جریان همهٔ ارزشها را در انقلاب میدید. انگار غیر از انقلاب در اسلام چیزی نیست. مطهری با چنین تفکری مشکل داشت و مقابل آن میایستاد.
از نظر مطهری، اسلام مبارزه دارد ولی این یکی از ارزشهای اسلام است. مطهری خطاب به این گروه تندرو مینویسد:« از نظر شما تمام مسائل قرآن بر محور انقلاب است».
استاد مطهری در برابر این سه جریان ایستاد و جان خودش را فدا کرد. بیان مطالب آسیب شناسی های فکری در زمان و شرایط انقلاب کار سختی بود و کسی دیگری جز ایشان مقابل این جریان های افراطی نایستاد.
* استاد حوزه و پژوهشگر دین / * منتشر شده در مجله خیمه اردیبهشت 1403
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902693